Studentvecka


Om någon kom fram till mig och sa: "DU! Förklara din studentvecka med 5 ord!" så skulle jag säga:

Öl. Superhjältar. Krog. Vattenkrig. Flak.

Det är så jag minns det. Jag vill också minnas att DET HAR VARIT SÅ IN I HELVETE ROLIGT.
Det är konstigt egentligen. Att gå omkring och vara glad när man VET att man i slutet av veckan ska ta farväl av underbara människor som man har gått i samma klass med i 3 år. Fyfan. Som jag grät på flaket. Herregud, sist jag grät så ordentligt var när min katt dog för några år sedan. 

Jag har älskat att vara ett medialuder. Jag kan nog fortfarande inte förstå att jag inte ska få tagga in mig i graf-salen och bli glatt bemött när sommaren lider mot sitt slut. 
Åh! Alla minnen!

- Hej Hugo äre bra?
- Ah men guud det är så bra med mig då vettu dåå..!

- Hej Selina!
- Hej... Är det rökpaus snart?

Sen kommer Amanda och Elin in i rummet och skrattar (för dom har alltid jätteroligt i redigeringsrummet). Kort därefter stormar Emmie in och är flyförbannad på fotoläraren (jag nämner inga namn) och skriker könsord. Sen trallar Kim in med hatten prydligt på huvudet.

Jag har älskat varje sekund. Men nu är det slut.

Nu ska jag bomba er med bilder!

DAG 1:



MÅNDAG MORGON! Det regnade kraftigt så Hugo bjöd in klassen till sin bostad. Om bara några timmar skulle vi inta Bollan för att "spela" brännboll. Men först: dricka.
Jag var Iron Man och Emmie tog stolt på sig Batman-masken.



Det var superhjälte-tema och jag blev glad i hela kroppen när jag såg att folk faktiskt gick in ordentligt för det.
Notera bullarna. SÅ SNÄLLT!



I min bok vinner Sandra 1:a pris för sin dräkt. 
Notera Harry Potter.



Amanda visste inte om att hon blev sjukt lik sångaren i Bob Hund.
En bild på honom:



LIKHETEN!



Vädret blev lite bättre och vi vandrade till bollis.
Här sitter Batman och talar musik med sångaren i Bob Hund. 



Här sitter Batman (i Catwomens lägenhet) och talar med en lätt berusad Edward Cullen.



Men Catwomen ville inte bära mask.

DAG 2:

BARRUNDA!

Denna dag var underbar på alla sätt och vis.



Det började på Mingel & Bar.



Där dracks det öl och pratades.



Den här bilden kanske antyder att det spårade, men det gjorde det ej! 
Mingel & Bar får 10/10 i betyg.

Sen vidare till Goya. 
Jag har inte några bra bilder därifrån. Men det var okej där, I guess. 
6/10.

Från Goya till Allstar:



HÄR var det roligare. Man kunde sitta OCH dansa. Jag dansade. 



Hemsk blixt men bilden är vacker. 
Allstar får 8/10. Man kunde dansa utan att synas liksom. Invisible on the dancefloor.

Från Allstar till Söderhielmska gården (av någon anledning).



Här var det kallt och fuktigt. Inte så mysigt. Vägen TILL Söderhielmska var roligare än att vara på Söderhielmska. Men man kunde samtala, och det är alltid trevligt. 4/10.

Sen till Slick. Usch. 
Trångt, svettigt och syrefattigt.
1/10.

DAG 3:

Vattenkrig!



Jag skrämde inte någon.



Emmie var en tapper krigare som gav upp när vattnet tog slut.



Såhär såg det ut. Det var blött och kallt men roligt.



Sen åkte jag hem och slocknade. Med krigsmålning och äcklig Slick-stämpel.

DAG 4:

Lunch (?) ...



Staken.



Och lunch.

MEN SEN så visade Amanda och Elin deras film som dom gjorde när vi vandrade i höstas. Det finns inga ord som beskriver hur bra den filmen är. Sjukt bra jobbat. Jag fick bita mig i läppen för att inte börja gråta när eftertexterna rullade. Tusen tack till er!

Dag 5 (sista dagen):

Fotografering. Sitta i aulan. Springa ut. Krama familj och släkt. Parad genom stan. Hem. Äta. Tacka. Åka flak. Dansa. Stanna. Åka igen. GRÅTA. Vinka. Stanna. Gråta. Ramla. Åka hem.



Vilken torr och utsökt champagne, sa Kim.



Fyfan vad gott med ljummen öl, skrek Selina.



Det finns en bild när jag pussar Emmie på kinden som togs ungefär 2 sekunder efter att den här bilden togs. Tyvärr så ser jag ut som en alkoholiserad luffare på den bilden så den lär ni aldrig få se. 



MOT SKOLAN!



HOPP!



HOPP!!!



?



Parad genom staden. Alla blåste i sina visselpipor och jag fick ont i örat.



FLAKET!
Vilken skönhet! Vem kunde tro att jag skulle ha min bästa kväll någonsin på ett flak?



Här var vi på gång! Jag kan verkligen höra "Du måste flytta på dej" när jag ser den här bilden.



Hemma hos Ämändää (och Lime-Lars). 
Det här tuffa gänget kommer jag att sakna! Supersnälla och alltid jätteroliga!



Den här bilden är till dig, Amanda. Varsågod!



Sen upp på flaket igen för att fara vidare in i natten!
Det här får också bli den sista bilden. 

Slutord:

Tack alla MP3:or för att ni har varit den bästa klassen NÅGONSIN. Utan er hade dom här 3 åren blivit skit. Hoppas att alla blir någonting stort här i världen, för det förtjänar ni. Jag saknar er redan och jag hoppas att vi alla ses igen. 

PUSS OCH KRAM ALLA MEDIALUDER! Jag kommer att sakna er!
Och lycka till i den stora världen! 







Kommentarer
Postat av: Anonym

hur töntigt äre att jag gråter när jag läser och ser alla bilder? FAN I HELVETTES JÄVLA BAJSSKIT va ja kommer sakna allt. allt allt allt.

2012-06-16 @ 18:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0