Minirecensioner


Nu har jag tittat på 3 filmer på 2 dagar och jag känner för att recensera. Det hela ska gå mycket snabbt.

FÖRSTA FILMEN: The iron lady

Filmatiseringen av Margaret Thatchers liv. Ångest. 
Margaret går hemma och är sådär gammal och förvirrad och man får se tillbakablickar från hennes karriär inom politiken. Jag gillade tillbakablickarna (när hon var självständig och cool) men mådde bara dåligt när hon i nutid gjorde frukost till sin döda man som fortfarande existerade i hennes huvud.
Filmen får 8 av 10 korvgafflar.




ANDRA FILMEN: Puss in boots

En trött film om Mästerkatten som ska sno bönor från Jack och Jill. Storyn känns aldrig intressant men det var roligt att få se hur katten växte upp.
3 av 10 korvgafflar.




TREDJE FILMEN: Wanderlust

Jennifer Aniston och Paul Rudd flyttar från New York och hamnar i ett litet hippie-samhälle där alla röker på och ligger med varandra öppet.
SÅ. JÄVLA. ROLIG!
Jag vet inte om jag skrattade oavbrutet pga sömnbrist men det är ALLTID ett gott tecken om man tittar på film ensam och skrattar högt. Se den! Seee deen, sa jag.
10 av 10 korvgafflar!!!



"Take your time."




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0