Nyår med Jan Malmsjö


Okej nu ska ni få en snabb recap om vad som har hänt under de senaste dagarna.

Nyårsafton:

Jag och Emmie tog bussen till Gävle. På bussen var vi salongsberusade pga ölen som hade porlats ned för våra strupar. Busschaufören stannade bussen, klev ut från sitt bås och skrek "håll käften" till några ungdomar. Sedan blev busschaufören på bättre humör och berättade stolt i micken att han inte nyttjade droger (men han tog gärna en cigarett till kaffet ibland).

Vi klev av. Vi mötte Kim. Vi gick på förfest.

Väl på festen så diskuterades det allt ifrån Kent till djuromsorg.

Efter någon timme beslöt vi oss för att röra oss ner mot torget. Vi träffade Hugo och hans jättestora (och jättetrevliga) gäng. 

SEN märkte vi att klockan var 23:55 och Kim skrek "man får en överraskning på Saints om man är där klockan 12!". Vi sprang dit. Väl utanför Old Saints stod Jonas, Malin, Johan och Anders. Vi pratade lite innan vi stack in i värmen där det serverades GRATIS SKUMPA! 



Musiken tystnade, volymen på tv:n höjdes och JAN MALMSJÖS stämma hördes.
"Ring, klocka ring!"



Sen räknade alla ner och plötsligt var det 2012.

Vi hann se de sista fyrverkerierna på torget innan jag och Emmie steg på bussen och sjöng "Jag är en vampyr" hela vägen hem.

Jussi hoppade också på bussen av någon anledning... Men han åkte bara några meter innan han plingade och gick av. Kalaset kostade typ 35 kronor.



Dagen efter åt jag och Emmie pizza enligt svensk tradition:



GOTT NYTT ÅR!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0