Mina tankar


Hej...

Har inte haft mycket tid för bloggning (verb) på sistone och nu ska jag skriva lite tankar. Helt osammanhängande. Råder dig till att inte läsa. 

För ett tag sedan läste jag en bok där Hans Lindström hade samlat sina bästa serier. Har inte riktigt kunnat släppa den boken. Allt var så tänkvärt. Det var roligt men ändå gravallvarligt på samma gång. Skicklig man


Exempel.

Trailern till den nya, och sista (!) Harry Potter-filmen släpptes i veckan. Det ser spännande ut. Första delen var en besvikelse. Och Emmie blev sugen att se den nya filmen. Det tyckte jag var roligt med tanke på hur mycket hon led under den första delen och hur jävla mycket hon hatar hela serien. Hon är stark!


Snape.

Family Guy har hittat tillbaka! Förra säsongen (säsong 8) var verkligen pissdålig. Seth Macfarlanes försök till att skapa värme och djup i karaktärerna (likt Simpsons) fungerade inte alls. Eller jo! Till viss del. Avsnittet när Brian och Stewie blev inlåsta i bankvalvet var riktigt bra (Seth Macfarlane pratar med sig själv i 30 minuter). Djupt.


Uh...

Jag är sugen att se Broder Daniel Forever. FAN att allt jag skriver om ska handla om film eller tv. Skitsamma. MIN BLOGG! Jag vill se den. Henrik verkar skön.


"Om man vill vara någonting annorlunda, då måste man kämpa."

Den politiska uppgörelsen i sydamerikas rikspartidepartiment ska... Nej förlåt. Jag hejar på Peter i Big Brother. Många som inte tycker om honom har jag märkt. Men jag tycker att han är härligt arg. Rak på sak!


"Hej, jag är arg!"

Emmie ska maila Ikeas chef Ingvar Kamprad och fråga honom varför det inte finns strössel till mjukglassen på Ikea. Hoppas verkligen att Ingvar (som är en av världens rikaste män) tar tag i strösselfrågan omgående!
Men det hade varit ÄNNU roligare om hon ringe!
Det hade låtit så här:

- Hej det är Ingvar Kamprad, en av världens rikaste män.
- Hej det är Emmie!
- Hej?
- Ehm... Kan du fixa så man kan få strössel?
- Va?
- På Ikea! Till mjukglassen!
- Nej.
- Nähe... Oj...
- ...
- Vet du vilka Kent är?
- Nej.
- Okej. (Jag skriker i bakgrunden: FRÅGA OM HAN KOLLAR PÅ WRESTLING!!!)
- *klick*

Okej nu börjar jag spåra. Trött!


Snåljåp! 

Godnatt mina vänner som orkade läsa allt.







Kommentarer
Postat av: ida somfan

Är du seriös med att bankvalvsavsnittet var bra? Jag hoppas att det finns något bankvalvsavsnitt som jag inte har sett isåfall. För alltså, när Brian slickar upp Stewies bajs så mådde jag fan illa.

2011-05-05 @ 00:05:23
URL: http://idasomfan.se
Postat av: DannyBoy

Harry Potter and the Deathly Hallows tyckte jag var riktigt bra!

2011-05-05 @ 08:02:54
Postat av: Christoffer

Ida: Haha nej det finns bara 1 bankvalvsavsnitt. Och jag tyckte det var riktigt bra. Det hände ingenting! Bara därför kändes det väldigt fräscht för att vara Family Guy. Men jag förstår om många inte tycker om avsnittet eftersom det saknade humor.

2011-05-05 @ 09:45:26
URL: http://thebigenigma.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Danne: Vad kul! Själv tyckte jag att den var dålig. Saknaden av Snape var enorm. Sen så tycker jag att Daniel Radcliffe bara blir sämre och sämre! Lysande barnskådis men nu har han bleknat rejält.

2011-05-05 @ 09:50:51
URL: http://thebigenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0