Skapar mitt eget parti!


Nu är jag trött på allt tjat om val, partier, rött, blått, fel, rätt och riksdagsgrejer hit och dit. Nu skapar jag ett eget parti! Det heter Wrestlingpartiet (brottas med dom tuffa frågorna).

Jag har redan bestämt vilka som ska få vara ministrar:

Utbildningsminister - Matt Striker


Ett självklart val då han är f.d lärare och supersmart.

Finansminister - JBL


En stenrik man som har koll på det här med pengar.
Dessutom är han lönnfet och röker cigarr, vilket är ett plus.

Jämställdhetsminister - Snusmumriken


En riktig anarkist. Tystlåten, snäll och helt perfekt för jobbet.

Alkoholminister - Stone Cold


Mannen kan dricka. Mycket. Därför får han ta tag i alkoholfrågan.

Musikminister - Johnny Cash


Nu kan det bli svårt att kontakta The Man in Black då han
har varit död i några år. Men han får kommunicera genom sin musik.

Kentminister - Emmie Lindström


Alla Kentfrågor får min bättre hälft ta tag i.
Också ett självklart val då hon är Sveriges största Kentfan.

Serietidningsminister - Daniel Gustavsson


Självklart ska Sveriges flitigaste serieläsare bli
serietidningsminister.

Wrestlingministrar - Jag, Jonas, Sebbe, Simon och Jussi


Vi tar hand om alla wrestlingfrågor i det här wrestlingfattiga landet.
Att skapa nya förbund och boka arenor åt WWE i Sverige
blir våra största uppgifter.

Ciggminister - Lilla My Åhlund


Den här tjejen får ansvara för hela Sveriges tobaksimport.

Stadsminister - Vince McMahon


Mannen som styr wrestlingvärlden med järnhand klarar
självklart att styra lilla Sverige. Jag räknar med att många får
sparken med Vince som ledare.

RÖSTA PÅ WRESTLINGPARTIET!


Kommentarer
Postat av: Dannyboy

Vi satsar på nästa val!

2010-09-20 @ 08:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0