Europeiska Trafikantveckan


Vad skönt det är att vakna klockan 9 på en lördagmorgon. Det är inget jag brukar göra ofta men idag var jag tvungen då jag och några till skulle filma och dokumentera den europeiska trafikantveckan i Gävle. Fick filma en arrangerad bilolycka och några som skejtade. Att filma skejtarna var roligast men det gick jävligt fort och det flög folk och brädor till höger och vänster medans dom försökte spräcka högtalarna med Iron Maiden-låtar i bakgrunden. Men det var kul.


Mannen i bakgrunden hade ingen aning om vad som skedde.


Sen small det och olyckan var framme.


Folk kom springandes från alla håll och kanter.


Ambulans-Anders kom snabbt. Sen var det slut.


Kungligt filmteam.


Teamet gav sig sedan av för att kolla på fräna skejterz.


Där var det hög fart och hängbyxor som gällde.


Han i blå mössa var nog där för att demonstrera fallteknik då han
ramlade och flög ut på gräset varje gång han hoppade.


Titta på fingrarna! Booyaka Booyaka!


9 år och envis.

Så såg det ut ungefär. När jag var klar hos the skaters så bad Conny mig att filma inne i en gammal buss. Lydig som jag är så gjorde jag som han sa och när jag var klar så kom det fram en väldigt stressad man och började prata med mig. Konversationen lät:

- Kommer det där du filmar att hamna på tv?! För jag kan inte vara med på tv!
- Nej jag filmar åt Borgarskolans Mediaprogram.
- Åh fan vad bra! För det har ju varit lite mycket "skit" på sistone om du förstår vad jag menar... *nervöst skratt*
- Okej...?
- Eh... *går*



Kommentarer
Postat av: emmie

HAHA vad var det för konverstation?!

2010-09-18 @ 14:52:24
URL: http://basriff.webblogg.se/
Postat av: christoffer

hahaha det slår ändå inte vad den andra gruppen fick höra men det berättar jag sen :D

2010-09-18 @ 14:56:25
URL: http://thebigenigma.blogg.se/
Postat av: elin

men oj, hahaha.



-eh......

2010-09-19 @ 15:52:16
URL: http://musikenergi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0